Tapahtumien kesä on käynnistynyt

13.06.2022 | Teksti:

Kahden vaikean vuoden jälkeen niin tapahtumanjärjestäjillä, kuluttajilla kuin meillä yhteistyökumppaneillakin on ollut kovat odotukset vuoden 2022 tapahtumiin. Sinebrychoff on mukana kesän monessa tilaisuudessa!

Sinebrychoffin suurimpia festivaalitekemisiä kesällä ovat koronaa edeltävien kesien tapaan suomalaisten suosikit Ruisrock ja Tuska-festivaali. Muita merkittäviä musiikkitapahtumia, joissa olemme mukana, ovat Pori Jazz, WKND, Sideways ja Turussa jo vietetty Kesärauha-festivaali.

Poimintoja kesän tapahtumista:

  • 2.6. Duran Duran, Kaisaniemi, Helsinki
  • 10.-12.6. Kesärauha, Turku
  • 16.-18.6. Sideways-festivaali, Helsinki
  • 23.-25.6. Kalajoen juhannus
  • 1.-3.7. Tuska, Helsinki
  • 1.-3.7. WKND Festival, Hämeenlinna
  • 8.-10.7. Ruisrock, Turku
  • 8. – 16.7. Pori Jazz, Pori
  • 14. – 17.7. Vauhtiajot, Seinäjoki
  • 9.8. WKND: Justin Bieber, Kaisaniemi Helsinki
  • kesä-heinäkuu Rock in the City -kiertue, useampi paikkakunta

”Tapahtumia on nyt kesällä todella paljon. On paljon asennetta, että halutaan tehdä enemmän kuin koskaan aiemmin. Uusi ilmiö on kiertue – eli festarit eivät ole yhtenä viikonloppuna yhdessä paikassa, vaan esimerkiksi Rock in the City -kiertue käy useammalla paikkakunnalla kesän aikana”, kertoo Sinebrychoffin jakelukanavamarkkinointi-, sponsorointi- ja e-liiketoimintajohtaja Joonas Säkkinen (kuvassa alla).

Suurimmissa tapahtumissa Sinebrychoff tekee myös markkinallisia näkyvyyselementtejä ja aktivointeja, osassa toimii juomayhteistyökumppanina. Tapahtumat ovat Sinebrychoffille kesällä merkittävä kanava niin juomamyynnin kuin brändien näkyvyyden kannalta.

”Tapahtumat ovat meille tärkeitä, koska ihmisille jää hyviä muistoja onnistuneista kesätapahtumista. Tilanne, jossa kuluttajat nauttivat juomiamme mukavassa tunnelmassa ystäviensä kanssa hyvää musiikkia kuunnellen ja nauttien kokonaisvaltaisesta elämyksestä, johon kuuluvat myös hyvä ruoka ja juoma oheisohjelmineen. Tapahtumat jäävät mieleen ja ovat monelle niitä vuoden huippuhetkiä. Onnistunut kesätapahtuma vaikuttaa ostokäyttäytymiseen myös myöhemmin”, Joonas kertoo.

Kuvat:
– Kesäranta-festivaali: Jussi Virkkunen
– Joonas Säkkinen: Akifoto