Bonaqua Explore -juomaperheessä yhdistyvät jännittävät maut ja vitamiinit

15.04.2014 | Teksti:

Suomalaiset juovat eniten vettä keski- ja pohjoiseurooppalaisista, noin 1,5 miljardia litraa vuodessa. Vaikka suurin osa juomastamme vedestä on hanavettä, pullovesissä on suuri potentiaali. Kasvaviin mahdollisuuksiin on tartuttu myös Sinebrychoffilla, jossa Bonaquan brändiä ollaan täysin uudistamassa.

”Haluamme kiihdyttää kasvua myös vesikategoriassa. Brändiuudistusten lisäksi tuomme markkinoille täysin uuden funktionaalisen Bonaqua Explore -tuotesarjan, johon kuuluvat päärynä-melissan, persikka-aloeveran ja mango-acain makuiset hiilihapolliset ja vitaminoidut juomat”, Coca-Cola Finlandin tuotepäällikkö Vilma Karvonen kertoo.

Bonaqua Explore -juomissa on kaikkien joka päivä tarvitsemia B3-, B5- ja B6-vitamiineja. Ne muun muassa auttavat vähentämään väsymystä ja edistävät immuunijärjestelmän normaalia toimintaa.

”Voimakkaasti valloilla oleva hyvinvointitrendi kasvattaa myös pullovesien käyttöä. Suomessa erityisesti vitaminoidut lisäarvovedet ovat nousussa. Veden tärkein ostokriteeri on yhä edelleen maku, mutta tutkimustemme mukaan kuluttajat kaipaavat uudenlaisia, jännittäviä makuja ja lisää vaihtoehtoja pakkauskokoihin. Bonaqua Exploren uudenlaiset maut ja uudet 0,33 litran ja 0,95 litran kokoiset pakkaukset vastaavat juuri tähän huutoon.”

Uudella tuotesarjalla ja uudenkokoisilla juomapakkauksilla pyritään tavoittamaan ennen kaikkea 20–39-vuotiaita sekä 1–2 hengen kotitalouksia. Lisäksi anniskelun puolelle panostetaan tuomalla ravintoloihin Bonaqua maustamaton, villivadelma sekä sitruuna-lime uudessa 0,33 litran juomapakkauksessa.

”Haluamme erottua muista vesibrändeistä ja herätellä kuluttajien kiinnostusta pullovesikategoriaa kohtaan. Bonaqualla on markkinoilla jo vahva asema erityisesti nuorten kuluttajien keskuudessa. Se on 20–29-vuotiaiden ryhmässä markkinajohtaja ja vetoaa brändinä sekä miehiin että naisiin. Brändiuudistuksilla uskomme saavamme lisää uusia kuluttajia pullovesien pariin sekä kasvattavamme pulloveden kulutusta erityisesti nuorten keskuudessa”, Vilma Karvonen toteaa.

Avainsanat: ,