Terassikesä on jo kulman takana – oletko valmis?

24.04.2023 | Teksti:

Ravintoloiden vuosi on alkanut valoisemmissa merkeissä kuin viime vuonna, jolloin koronarajoitukset jatkuivat vielä maaliskuullekin asti. Ja sieltä se tulee, terassikesäkin. Kokosimme yhteen muistilistan, mitä pitää olla valmiina, kun asiakkaat muistavat yhtäkkiä, kuinka hyvältä viihtyisällä terassilla nautittu Karhu, Somersby, KOFF Long Drink tai Cokis maistuu!

  1. Tee hakemus terassillesi ajoissa. Tee se vaikka heti! Ravintolan tai kahvilan ulkotarjoilualuetta varten tarvitset terassiluvan, jos terassi tulee kaupungin julkiselle katu- tai puistoalueelle. Lasitetun katuterassin pystyttämiseen tarvitset lisäksi rakennus- tai toimenpideluvan. Lupa anotaan kaupungilta tai kunnalta.
  2. Hinnat ja valikoima hyvin esille! Asiakas tekee ravintolassa nopeita valintoja ja tuotenäkyvyys sekä hinnasto ovat usein ratkaisevassa asemassa.
  3. Varmista kesäisen runsaat myyntilitrat lisähanoilla, kylmäkaapeilla ja coolereilla. Ole näiden suhteen ajoissa yhteydessä myyntiedustajaamme. Esimerkiksi helppokäyttöinen, siirreltävä DraughtMaster Flex20 -hanalaite tarvitsee vain sähköä.
  4. Uutuustuotteet kiinnostavat kuluttajia, rohkeasti tarjoamaan uutta – suosittelu toimii. Muista kausihana- ja viinivalikoimamme – olemme laatineet terasseille sopivan suositusvalikoiman viineistä, painotus kesäisissä valko- ja roseviineissä sekä kuohuvissa – kysy edustajaltamme!
  5. Terassinäkyvyys ratkaisee, kuinka hurmaat uusia asiakkaita, tuo jotain extraa kesään. Huomioi kalusteet, kasvit, valaistus, musiikki = viihtyvyys!
  6. Olut ja ruoka kuuluvat yhteen, muista myös terassiruokalista, asiakkaat viihtyvät pidempään.
  7. Hyödynnä kesän isoja tapahtumia omassa myynnissäsi – ole tietoinen alueella olevista isoista festareista tai muista tapahtumista, jotka voivat lisätä asiakasmääriä merkittävästi.
  8. Muista kertoa asiakkaillesi, kuinka olet auki, miten heitä palvelet, ja mitä elämyksiä on tarjolla! Valjasta tähän ainakin sosiaalinen media ja Sinebrychoffin Content Hub, eli digitaalisen median ja mainosmateriaalien palvelu ravintola-asiakkaillemme. (Aikaisemmin nimellä DIME)
  9. Koronarajoitukset ovat jääneet jo taakse, mutta hygieniasuositukset pitää yhä ottaa huomioon. Myös asiakkaat arvostavat ravintolan siisteyttä ja turvallisuutta. Muista yhä käsidesi ja muu hygienia.
  10. Sinebrychoffin myyntiedustaja auttaa sinua kaikessa, sovi kevään tekemiset ajoissa kuntoon. Jokainen myyntipäivä ratkaisee!

https://shop.sinebrychoff.fi

https://sinebrychoff.contenthub.fi

Alla on myös linkki aineistokoriin, josta löydät valmiiksi kesän myydyimpien tuotteiden (Brooklyn tuoteperhe, Blanc ja Karhu) materiaaleja personoitavaksi oman ravintolasi tarpeisiin. Materiaalit saat käyttöösi kirjautumalla palveluun omilla tunnuksillasi.

Saat aineistot käyttöösi alla olevasta linkistä avautuvan aineistokorin kautta. Jos linkki ei avaudu klikkaamalla, kopioi se kokonaisuudessaan selaimesi osoitekenttään. Aktivoi korissa olevat aineistot ja lataa ne koneellesi Lataa aineistot -painikkeella.

https://sinebrychoff.contenthub.fi/ui/shares/w15776633/p439858/fi/

Tehdään taas yhdessä upea terassikesä!