Sinebrychoff panimojen ykkönen asiakastyytyväisyydessä

Sinebrychoff on panimojen ykkönen ja kaikkien tavarantoimittajien kolmas Keskon toimipisteissä tehdyssä asiakastyytyväisyystutkimuksessa.

Tutkimus valotti mm. tavarantoimittajan kokonaismerkitystä, tilaus- ja toimitusketjun toimivuutta, menekinedistämistä, myyntiedustajan työtä ja ajankohtaista koronatilanteen hoitamista.

Sinebrychoff oli panimojen ykkönen hyvin selkeästi; kaikkiaan 15 kategoriasta Sinebrychoff oli keskolaisten mielestä paras kaikissa paitsi kahdessa osa-alueessa.

”Sinebrychoffin kanssa on voitu tehdä strategiaamme tukevaa yhteistyötä, jossa kuluttaja on ytimessä. Esimerkiksi kauppakohtaisen asiakaskunnan huomioiminen on meille tärkeää ja panimo-osastoja on räätälöity yhdessä oman asiakasdatamme ja Sinebrychoffin kategoriahallinnan avulla. Toinen esimerkki on alkoholittomien oluiden onnistunut esillepano”, kertoo kauppias ja K-ruokakauppiasyhdistyksen puheenjohtaja Pauli Jaakola Konalan K-Supermarketista.

Kolmas sija kaikkien 21 tavarantoimittajan kesken oli myös Sinebrychoffin Off Trade -myynnille mieluinen uutinen kaikkien verrokkiyritysten ollessa rautaisia ammattilaisia. Muutama ykkössijakin kokonaisvertailussa tuli, koronatilanteen hoitaminen ja menekinedistäjän toiminta. Nämä molemmat olivat erityisen mieluisia tuloksia.

”Jokainen asiakas, kauppa ja käynti on meille yhtä tärkeä ja arvokas. oli sitten kyseessä yhdestä juomakorista tai isommasta tekemisestä. Organisaatiomme on uudistunut viime aikoina, mutta isoista muutoksista huolimatta menekinedistäjiemme ja myyntiedustajiemme ammattiylpeys sekä -taito näkyvät tässä tuloksessa kuitenkin selvästi”, kertoo Sinebrychoffin Off Trade -kenttämyyntipäällikkö Patrik Martas, joka vastaa Etelä-Suomen alueesta.

”Organisaatiomuutoksemme, joka saatiin päätökseen 2020 toukokuussa, osoittaa, että meissä on muutosvoimaa. Erityisen iloinen olen siitä, että asiakkaat ja oma henkilökuntamme ovat vieneet toivotun kaltaisen muutoksen yhdessä maaliin. Iso kiitos tästä asiakkaillemme ja henkilökunnallemme!”, kiittää Sinebrychoffin Off Trade -myynnin kanavajohtaja Henri Tahvanainen.

Kehitettävää toki on, yksi esimerkki on hävikin vähentäminen myyntipisteissä. Sitä pyritään saamaan entistä pienemmäksi esimerkiksi saldon hallinnalla, huomioimalla asiakkaiden myynnin rakenne paremmin  ja seuraamalla esillelaittoja.

Tutkimusyhtiö Factum toteutti elo-syyskuussa tutkimuksen K-Citymarketeissa, K-Supermarketeissa ja K-Marketeissa. Tutkimuksessa selvitettiin teollisten elintarvikkeiden tavarantoimittajien ja yhteistyökumppanien toimintaa Keskon ostajien, tuoteryhmävastaavien ja kauppiaiden näkökulmasta. Kyselyyn vastasi 201 keskolaista. Tutkittavina oli 21 tavarantoimittajaa.

(Visited 1 times, 1 visits today)