Sinebrychoff jälleen panimoiden ykkönen päivittäistavarakaupan asiakastyytyväisyydessä
14.03.2024 | Teksti: Timo Mikkola
Päivittäistavarakaupan päättäjät ovat arvioineet Sinebrychoffin toiminnan jälleen parhaaksi asiakastyytyväisyydestä tehdyssä Factum-tutkimuksessa.
Tutkimuksessa olivat mukana ostojohtajat, ostopäälliköt, ostajat, tuoteryhmäpäälliköt ja valikoimanhallinta-ammattilaiset kattavasti asiakkaistamme, kuten SOK, Kesko, Lidl, Tokmanni, R-kioski, Halpahalli ja Minimani. Vastaajia oli yhteensä 173. Vertailtavia tavarantoimittajia oli 41.
Sinebrychoff oli verrokkiryhmän ykkönen, kuten myös viime vuonna. Kilpailijoihinsa verrattuna Sinebrychoff on kyselyn perusteella parantanut toimintaansa toimitusvarmuudessa, kokonaismarkkinan suunnittelussa ja yhteydenpidossa asiakkaisiin. Myös vastuulliset toimintaperiaatteet ovat valtti, siinä Sinebrychoff on ollut paras kolmena vuonna peräkkäin.
”Vahvimmat positiiviset arvioinnit kaupan päättäjiltä tulivat kohdallamme teemoihin ’luottamus’ ja ’osaaminen’ – tästä olen todella iloinen. Olemme kiitollisia asiakkaillemme näistä arvioista ja hyvästä yhteistyöstä. Ei juomaliiketoiminta helppoa näinä aikoina ole, mutta yhteistyö ratkaisee. Asiakkaiden lisäksi kiitos kuuluu tietysti osaavalle Sinebrychoffin henkilöstölle. Parantamista on vielä esimerkiksi erilaistumisen tukemisessa osassa asiakkaistamme, tai tuotekehityksen ja markkinoinnin entistä voimakkaampaan myynnin tukeen”, sanoo päivittäistavarakaupan kanavajohtaja Henri Tahvanainen Sinebrychoffilta.