Share a Coke niin hyllyissä kuin jättitölkissäkin

11.06.2025 | Teksti:

Coca-Colan Share a Coke -kampanja näkyy kaupoissa, mainonnassa ja ihmisten huulilla! Myös Sinebrychoffin panimon vierellä oleva jättitölkki on muuttunut Coca-Colan Share a Coke -kampanjan designiin. Kyseessä on seitsemäs tölkkikuosi Lahdentien tutun maamerkin historiassa.

Jättitölkin kyljessä lukee ”Kerava”. Sinebrychoff on valmistanut Coca-Colaa Keravalla jo vuodesta 1999. Uusi jättitölkki liittyy Coca-Colan Share a Coke -kampanjaan, jossa Coca-Cola-pulloissa on suomalaisten etunimiä ja isommissa pulloissa ryhmänimiä kuten ”Mökkeilijät” tai ”Saunakamut”. Etunimiä on noin 150 erilaista. Kampanjan tavoitteena on koota ihmiset yhteen pitämään hauskaa ja jakamaan kiva yhteinen hetki. Nimet löytää osoitteesta https://coke.fi/nimet.

Kampanja on alkukesän aikana näkynyt jo laajalti mediassa, sosiaalisessa mediassa ja myyntipisteillä.

”Kerava ei ehkä ole etunimi, mutta meille se merkitsee paljon enemmän kuin vain nimeä. Kerava edustaa kotia. Se on paikka, jossa jokaisen nimipullon tarina alkaa, Hangosta Nuorgamiin. Kerava-nimi tölkin kyljessä toimii myös kivana muistutuksena kaikille Lahdentiellä ajaville siitä, että juuri täällä Sinebrychoff valmistaa suomalaisten rakastamia maailmanluokan juomia. Olemme innoissamme Share a Coke -kampanjan myötä päivitetyistä jättitölkin ilmeestä – toivottavasti tuo se tuo iloa ohikulkijoille,” markkinointipäällikkö Sofia Pääkkönen Coca-Cola Finlandilta sanoo.

Tölkki on tunnettu ja arvostettu maamerkki, joka muistuttaa siitä, että kivenheiton päässä tölkistä valmistetaan maailmankuuluja ja suomalaisten rakastamia klassikkojuomia. Aina kun tölkin ulkoasu vaihtuu, se herättää huomiota.