Erikoisolutta – ei sen erikoisempaa! KOFFin täysmaltaisissa uutuuksissa nautitaan Pale Alesta ja IPAsta
18.08.2021 | Teksti: Timo Mikkola
Syksyn 2021 KOFFin täysmaltaisissa erikoisoluissa nautitaan Pale Alesta ja IPAsta – jälkimmäisestä kahdessa eri vahvuudessa. Erikoisolutta – ei sen erikoisempaa!
KOFF Pale Ale 4,2 % on raikas ja tasapainoinen pale ale -olut, joka on humaloitu Mosaicilla ja Citralla. Kuivahumalointi antaa oluelle rapsakan loppusilauksen. Tutkimuksen mukaan suomalaiset kuluttajat aikovat ostaa pintahiivaoluttyypeistä kolmanneksi eniten – vehnäoluen ja IPAn jälkeen – juuri pale ale -oluita*. Kokeile KOFF Pale Alea vaikka hampurilaisten tai pizzan kaverina.
KOFF IPA 4,7 % on raikas ja moderni india pale ale –olut, joka saa vahvan makunsa Citra-, Mosaic- ja Cascade -humalista. Sopivaa katkeruutta pehmentää miellyttävä karamellimaisuus. Kuluttajat aikovat ostaa pintahiivaoluttyypeistä toiseksi eniten IPA-oluita*. Kokeile KOFF IPA 4,7 % -olutta vaikka barbecue-ruokien, hampurilaisten tai tex mex -herkkujen kanssa.
KOFF Session IPA 2,5 % on täysmaltainen, aromikkaasti kuivahumaloitu session IPA. Huolimatta matalammasta alkoholipitoisuudestaan, se on kuitenkin maukas kuin sisarensa. KOFF Session IPA 2,5 % vastaa myös kysyntään – miedot, kevyemmät oluet ovat nyt nosteessa, matala-alkoholiset oluet kasvavat koko olutkategoriaa nopeammin (kasvu 2020: +9,5 %). **
Kokeile KOFF Session IPA -olutta vaikka salaattien, kanan tai possun kanssa.
Erikoisoluiden suosio jatkaa kasvuaan – India Pale Ale ykkösenä ja Pale Ale kolmosena. Oluen ostajista puolet on ostanut kotimaista erikoisolutta edellisen vuoden aikana. Uusia makuja halutaan kokeilla helposti lähestyttävästi. Kuluttajat luottavat tuttuihin brändeihin ja haluavat kokeilla uusia oluttyylejä kotimaisten tuotemerkkien kautta.
”Erikoisoluttrendi on ollut Suomessa jo pitkään. Uusia kokeilijoita riittää kuitenkin vielä paljon ja tuttujen kotimaisten brändien valikoimasta on hyvä lähteä kokeilemaan uusia laadukkaita oluttyylejä. KOFFin erikoisoluet löytyvät helposti myös designinsa avulla – eri oluttyylit erottuvat selvästi, vaikka kaupan hyllystä”, kertoo KOFF-oluen tuotepäällikkö Heini Autio Sinebrychoffilta.
Uutuuksien jakelu alkaa 30.8. kautta maan. Ne on pakattu 0,5 litran tölkkiin.
Sinebrychoff valmistaa kaikki juomansa hiilineutraalisti 100 % uusiutuvalla energialla.
*Sinebrychoff erikoisoluiden online kuluttajakysely Surveypal 2020 (N = 305)
*Panimoliitto 2020