1664 Blanc -vehnäoluen suosio vain kasvaa

Koronavuodesta huolimatta Sinebrychoffin erikoisoluet olivat kuluttajien makuun, erityisen suosittu on ollut 1664 Blanc -vehnäolut, jonka nousua täysin tuntemattomasta tuotteesta kaupan ykköserikoisolueksi on rakennettu pitkäjännitteisesti jo vuosia yhdessä kaupan kanssa.

Kaukaa tunnistettavan sinisen, sitruunalla maustetun, raikkaan ranskalaisen vehnäoluen kasvu on ollut kova. Esimerkiksi Keskon valikoimassa 1664 Blanc on ollut vuoden myydyin erikoisolut.

”1664 Blanc on tällä hetkellä monessa kaupassa koko juomaosaston suurimpia tuotteitamme. Huimaa kasvua, puhutaan kymmenistä prosenteista plussaa jopa positiivisiin ennusteisiimmekin nähden. Hyvän maun lisäksi Blancin pullon sininen väri erottuu, sitä osataan etsiä ja se osataan laittaa kaupassa esille”, kertoo Sinebrychoffin kenttämyyntipäällikkö Patrik Martas.

”Koronavuonna olutkaupassa on näkynyt hieman kahdenlaista ääripäätä kuluttajakäyttäytymisessä. Toisaalta ostetaan varman päälle ja helpossa monipakkauksessa, toisaalta halutaan herkutella ja hankkia kotiinkin erikoisoluita. Olemme jo muutaman vuoden ajan tehneet Blancin eteen strategista työtä, iso mediapanostus nähtiin jo 2018 lopussa. Seuraavana vuonna oluen tunnettuus oli jo ihan uudella tasolla. Brändi on uniikki ja maku niin hyvä, että kun kuluttajat maistavat Blancia, he ostavat sitä uudelleen”, sanoo Sinebrychoffin olutkategorian markkinointijohtaja Johan Jakobsson.

Maun puolesta 1664 Blanc onkin helppo, erottuva ja hyvä. Se puhuttelee oluenystäviä laajasti ja maistuu jopa sellaisille, jotka eivät usein juo olutta.

1664 Blanc -oluesta on saatavilla myös alkoholiton (0.5 %) versio, joka on myös tänä vuonna maistunut suomalaisille hyvin.

(Visited 1 times, 1 visits today)