Yhdistä Coca-Cola ja ruoka jo kaupassa avullamme
13.02.2017 | Teksti: Timo Mikkola
Ruoka kokoaa ystävät ja läheiset yhteen, mikä tekee arkisestakin ruokahetkestä erityisen. Kotikokit miettivät yhä enemmän ruokien ja juomien makukokonaisuutta ja suuntaavat ostoksille täydentämään ateriatarpeita. Coca-Cola tuo lisää makua suomalaisten ruokahetkiin ja tämän kevään ohjelma tähtää pienten ostoskorien arvon kasvattamiseen.
Alkuvuoden Coca-Colan suurkampanja näkyy niin kaupoissa, sosiaalisessa mediassa kuin perinteisissä medioissakin. Kampanja tarjoaa kuluttajille ideoita ja inspiraatiota hyviin ruokahetkiin ja myyntipisteille mahdollisuuden kannattavaan lisämyyntiin.
”Jokainen yhteiskampanja, missä käyttöyhteys on huomioitu laittamalla juoma sille sopivan ruoan viereen, toimii. Pistämällä oikea juoma oikean ruoan viereen kaupassa on hyvää palvelua, helpottaa ja nopeuttaa kaupassa asiointia sekä tietysti tuo lisäarvoa kaupalle. Lisäksi kaupan pinta-alaneliöt tulevat hyödynnettyä tehokkaasti”, Hämeenlinnan Tiiriön K-Citymarketin kauppias Jari Väisänen (kuvassa oikealla) kertoo.
Sinebrychoffin menekinedistäjät ja myyntiedustajat ovat aktiivisesti yhteistyössä kauppojen kanssa ja katsovat, että mahdollisuudet on hyödynnetty. Neliöiden hyödyntämisessä helpottavat esimerkiksi uudet siirrettävät Cokis-telineet, ”neckhangerit”, jotka kiinnittävät huomion, ovat tyylikkäitä ja brändin näköisiä.
”Kuluttaja ajattelee kaupassa usein vasta ruokaan tarttuessaan, että ai niin, mikä juoma tähän sopisi. Moni ei viitsi palata enää juomaosastolle. Siksi Cokista tai muita ruoalle sopivia juomia on tärkeä olla tarjolla heti ruoan vieressä. Pizza on hyvä esimerkki, pakastealtaat ovat usein kassojen lähellä, josta on pitkä matka juomaosastolle. Lisäksi kassoilla on hyvä olla 0,25 litran Cokis-tölkkejä ja puolen litran pulloja coolereissa evästä hakeville kuluttajille”, Sinebrychoffin menekinedistäjä Kalevi Pikivirta (kuvassa vasemmalla) kertoo.
Coca-Cola Classic ja Coca-Cola Zero Sugar ovat täydellisiä pareja monille erilaisille ruuille. Ja mikä parasta, juomasta on saatavilla useita eri tilanteisiin sopivia pakkauskokoja. Pienet kotitaloudet suosivat erityisesti pienempiä pakkauskokoja.
Ammenna sinäkin myyntipisteeseesi ideoita Coca-Colan ruokaohjelmasta. Kysy myyntiedustajiltamme vinkkejä, miten kertaostoksen kokoa voi kasvattaa.