Parasta laatua hanasta – hanatolpat, emblemit ja ritilät
20.02.2025 | Teksti: Timo Mikkola

Hanalaitteet ovat ravintolan näyteikkuna. Jopa 80 % ravintolan asiakkaista menee suoraan tiskille, ja heidän huomionsa kiinnittyy ensimmäiseksi hanatolppiin.
Puhtaat ja ehjät hanatolpat vaikuttavat positiivisesti ravintolan laatumielikuvaan. Lisäksi ajantasalla olevat hanabrändäykset eli ’emblemit’ viestivät asiakkaalle valikoimasta ja luovat ensimmäisen mielikuvan laadusta.

Ajantasaiset emblemit voit tilata maksutta sähköpostilla osoitteesta lpasiakaspalvelu@sff.fi tai myyntiedustajamme kautta.
Ethän käytä hanalaitetta käsipaperitelineenä! Se antaa sotkuisen vaikutelman.
Myös tippa-altaiden puhtauteen tulee kiinnittää huomiota. Ritilä ja sen alla oleva tippa-allas puhdistetaan perusteellisesti päivittäin ja desinfioidaan vähintään kerran viikossa.
Täydellinen tarjoilu pähkinänkuoressa:
Hanatuote on ravintolan kilpailuvaltti kotisohvaan verrattuna. Jotta asiakas tulisi uudelleen, varmista ravintolassasi hanaoluen paras mahdollinen laatu panostamalla näihin kolmeen osa-alueeseen:
- Täydellinen tarjoilu
- Tuotteen laatu
- Hanalaitteiden laatu
Muistilistana lisäksi seuraavat elementit:
- Oikeaoppinen kaatotekniikka.
- Hananokkaa ei saa uittaa tuotteessa, eikä se saa koskea lasia.
- Vaahdon korkeus ja pysyvyys.
- Puhtaat, naarmuttomat brändilasit.
- Lasien oikeanlainen pesu ja säilytys.
- Hanalaitteiden pesu ja huolto.
- Puhtaat ja ehjät hanatolpat.
- Oikeat brändäykset / emblemit.
- Kunnolliset tippa-altaat.