KOFF uudistui onnistuneesti
20.02.2024 | Teksti: Timo Mikkola
Legendaarinen KOFF-olut uudisti tuotemerkkiään syksyllä 2023. Brändiuudistus on otettu hienosti vastaan niin kuluttajien kommenttien kuin kaupan lukujen valossa. Suodattamattomat KOFF-uutuudet täydentävät tuoteperhettä oluttrendien mukaisesti.
KOFF-tuotemerkin uusi design hyödyntää KOFFin pitkää historiaa. Pyörää ei ole keksitty uudelleen, design ammentaa tutuista väreistä, elementeistä ja muodoista, lopputulos on kuitenkin erottuva ja raikas. KOFF-oluen pääviestinä toimii: ”KOFF – kun haluat oluen”.
Erityisesti 0,5 litran KOFF-tölkki on ollut kuluttajien suosiossa ja siitä onkin tullut yksi Sinebrychoffin suurimmista tölkkioluista. Lukujen valossa KOFF-oluen myynti on kasvanut yli kolmanneksella verrattuna uudistusta edeltävään aikaan.
”Asiakkaat ovat pitäneet KOFFin päivitetystä ilmeestä ja KOFFille on kaivattu näkyvämpää läsnäoloa kauppaan. Olemme saaneet rakennettua KOFFille nyt laajan peiton kaikissa asiakkaissamme – niin isoissa ketjuissa kuin pienemmissäkin kauppayhtymissä. Jopa 90 % oluesta on lageria, joten siihen kannattaa satsata”, Sinebrychoffin päivittäistavarakaupan kanavajohtaja Henri Tahvanainen kertoo.
Puoli miljoonaa oluen kuluttajaa on huomannut KOFFin uudelleenlanseerauksen tueksi tehdyn mainonnan
”Erityisen hienoa on se, että tavoitamme hyvin nuorempia kuluttajia (18-34), mikä palvelee koko olutkategoriaa. Kampanjamittauksen yhteydessä kysyttiin myös uudesta ulkoasusta. Merkittävä osa kuluttajista pitää uudesta KOFF-oluiden ilmeestä” kertoo KOFFin tuotepäällikkö Niko Järvimäki.
Myös syksyn uutuusolut, KOFF Suodattamaton, on otetty hyvin vastaan. KOFF Suodattamaton 5,0 % tuli korvaamaan aiemman KOFF 5,2 % -oluen. Myös se on löytänyt suosionsa oluen ystävien keskuudessa ja on esimerkiksi laivakaupan maistatuksissa saanut paljon hyvää palautetta.
Kevään KOFF-uutuus on maukas matala-alkoholinen olut
Kevään uutuus KOFF Session Lager 2,8 % on suodattamaton ja kuivahumaloitu matala-alkoholinen lager. Kuivahumaloinnissa käytetyt Cascade- ja Mosaic-humalat tuovat olueen kukkaisuutta, greippiä, mäntyä, yrttejä, sitrusta ja marjoja.
”Alkoholittomien oluiden ohella myös matala-alkoholiset oluet ovat kasvattaneet suosiotaan. Kevyempien lagerien joukkoon oluen ystävät haluavat makuprofiililtaan erilaisia vaihtoehtoja. Lisäksi KOFF Session Lager on edellisen uutuuden tapaan suodattamaton, mikä tuo olueen tekstuuria”, Niko Järvimäki kertoo.
Uusitun KOFFin uusittu pakkausvalikoima vastaa jokaiseen kulutustilanteeseen; vaihtoehtoja löytyy pienemmistä monipakkauksista suurimpiin.
KOFF-olutperhe on tällä hetkellä laajimmillaan kautta aikojen: KOFF Perinnekalja 2,2 %, KOFF 2,5 %, KOFF Session IPA 2,5 %, KOFF Session Lager 2,8 %, KOFF Light 3,5 %, KOFF Sour 4,2 %, KOFF Lime 4,4 %, KOFF 4,5 %, KOFF IPA 4,7 %, KOFF Suodattamaton 5,0 %, KOFF Stallion 7,2 % ja KOFF Porter 7,2 % + joulusesongissa vielä KOFF Jouluolut 4,5 %.
KOFF – kun haluat oluen.