Karhu Platina otettu hienosti vastaan
24.10.2022 | Teksti: Timo Mikkola
Suomalaisen oluen päivänä lokakuussa lanseerattu Karhu Platina on otettu hienosti vastaan – myynti on lähtenyt täydellä kauppapeitolla käyntiin ja esillepanot ovat näyttäviä.
Sinebrychoffin syntymäpäivän 13.10. yhteydessä Karhu-olut toi markkinoille uuden ensiluokkaisen lageroluen, joka on kylmäsuodatettu poikkeuksellisen raikkaaksi.
Myyntiä siivitettiin näyttävillä esillepanoilla. Sinebrychoffin työntekijät jalkautuivat ympäri Suomen kokoamaan Karhu Platina -massoja pienempiin ja isompiin myymälöihin. Uutta olutta on tuettu myös mainoskampanjalla lehdissä (mm. Helsingin Sanomat -etusivu 13.10.), televisiossa ja sosiaalisessa mediassa. Mainoksen voit katsoa jutun alta YouTube-linkistä.
”Uuden oluen tuominen markkinoille on aina ponnistus, vaikka kyse on ikonisesta Karhusta. Karhu Platina on lanseerattu täydellä peitolla Hangosta Nuorgamiin ja esillepanot liikkeissä ovat olleet todella näyttäviä, kiitos niin oman kenttämyyntimme kuin innokkaiden kauppojen. Niin kauppa kuin kuluttajat ovat ottaneet Platinan hienosti vastaan. Lähikuukausien aikana näemme, miten myynti kehittyy, merkit näyttävät siltä, että Karhun premium-lagerille on kysyntää”, kertoo Sinebrychoffin päivittäistavarakaupan kanavajohtaja Henri Tahvanainen.
Karhu Platina (4,5 %) on Sinebrychoffin luoma uudenlainen ja ensiluokkainen lager, jonka maku on poikkeuksellisen selkeä ja raikas. Sen rapsakan ja janon sammuttavan luonteen salaisuus piilee jäisen viileässä kahden miinusasteen kylmäsuodatuksessa, joka viimeistelee oluen huurteisen virkistäväksi. Karhusta tutun Saazer-humalan lisäksi Karhu Platinassa on käytetty Citra-humalaa.
”Karhu Platina on vastauksemme kysymykseen, miten saadaan parhaasta laadusta vielä parempi. Kuluttajat ovat laatutietoisempia kuin koskaan, ja nimenomaan lager ajaa ns. premium-oluiden kasvua tällä hetkellä. Suomalaisen oluen päivänä Karhu halusi tuoda markkinoille uuden kotimaisen oluen tähän kysyntään. Haluamme, että suomalaisen lagerin arvostus nousisi sen ansaitsemalle tasolle, ja korkealuokkainen tasalaatuisuus on se, minkä me osaamme parhaiten”, Karhu-oluen tuotepäällikkö Elli Karppinen kertoo.
Karhu Platinan pakkauksien ja mainosmateriaalin visuaalisuus on saanut inspiraationsa luonnosta. Kuvioinnissa voi nähdä jäätä, puiden lehtiä – ja ainakin karhun käpälän.
Karhu Platina sopii nautittavaksi viileänä sellaisenaan ja erinomaisen hyvin ruokapöydässä – lagerille ominaiseen tapaan hyvin laaja-alaisesti – salaatista grilliruokiin, etnisistä ruoista kotimaisiin klassikkoruokiin.
Karhu Platina on pakattu 0,33 litran sixpackeihin ja 0,5 litran tölkkeihin.
Katso Karhu Platinan mainos YouTubessa: