1664-olutperheen suosio jatkaa kasvuaan
17.09.2024 | Teksti: Timo Mikkola
Ranskalaisen 1664-brändin uutuudet niin uusissa oluttyyleissä kuin pakkauksissakin ovat tukeneet tämän laadukkaan oluttuoteperheen kasvua. 1664 on yksi Suomen suosituimmista olutbrändeistä.
1664 Blanc on tällä hetkellä arviomme mukaan markkinoiden menestyvin vehnäolutbrändi niin arvossa kuin litroissa mitattunakin. Kevään uutuudet 1664 Rosé ja 1664 Lager ovat laajentaneet entisestään kovassa nosteessa olevan brändin vetovoimaa.
”1664-uutuudet Rosé ja Lager sekä Blancin monipakkaus ovat siivittäneet brändin kasvua tänä vuonna, ja Rosé onkin ollut kesän 2024 myyntimenestys. 1664 on vuoden aikana näkynyt monissa muodin, designin ja urbaanin kulttuurin tapahtumissa ja sitä kautta kasvattanut entisestään tunnettuutta ja kokeilua”, kertoo 1664-brändistä Sinebrychoffilla vastaava tuotepäällikkö Marisa Kursula.
Erityisesti 1664 Blancin kasvu on ollut pitkäaikaista – esimerkiksi sen tammi-elokuun myynti oli yli kaksinkertaistunut kolmessa vuodessa sekä päivittäistavarakaupassa että ravintolakanavassa. Useamman vuoden markkinoilla olleelle tuotteelle kasvu on siis jopa huikeaa. 1664 on Suomen myydyimpien erikoisoluiden joukossa.
”Blanc on tullut muiden 1664-oluiden kanssa jäädäkseen. 1664 on moderni brändi, se on helposti lähestyttävä, ja sen raikkaat maut vetoavat läpi Suomen eri ikäisiin oluen kuluttajiin, myös sellaisiin, jotka eivät tyypillisesti nauti olutta. Onnistuneet lanseeraukset ja aktivoinnit brändin ympärillä kasvattavat brändin tunnettuutta ja kiinnostusta kuluttajien keskuudessa – kiitos hyvästä yhteistyöstä tässä myös asiakkaillemme”, sanoo Sinebrychoffin päivittäistavarakaupasta vastaava kanavajohtaja Henri Tahvanainen.
Kuvat: Mark Cardician