Coca-Colan lasipullo ja hampurilainen kuuluvat yhteen
13.02.2017 | Teksti: Timo Mikkola
Ravintola-asiakkaat osaavat vaatia yhä enemmän ruokien ja juomien makukokonaisuudelta. Coca-Cola lasipullossa, klassikko, on myös pääkaupunkiseudun parhaaksi uudeksi ravintolaksi valitun Mike’s Dinerin hampurilaisten paras kaveri.
Vantaan Myyrmäen asemalla sijaitsee Mike’s Diner, pieni jenkkityylinen hampurilaisravintola, joka valittiin ylivoimaisella äänimäärällä pääkaupunkialueen paikallislehtien äänestyksessä parhaaksi uudeksi ravintolaksi 2015. Lisäksi vantaalaiset äänestivät Mike’s Dinerin kaupungin parhaaksi hampurilaispaikaksi.
Mike’s Dinerin isäntä Mikko Sorjolahti (kuvassa), on toiminut ravintolayrittäjänä 20 vuotta joten tietää, mistä puhuu kun puhutaan hampurilaisen parhaasta kaverista.
”Meillä on tarkka käsitys siitä, mikä maistuu parhaalta ja menee kaupaksi hampurilaisten ystäville. Hyvät raaka-aineet, kypsä pihvi, reilu koko, hyvät lisukkeet ja tämä kaikki tarjoiltuna puulevyltä – sekä ruokajuomana Cokis lasipullossa”, ”Nakki-Mikko” Sorjolahti kertoo.
Vaikka menestystä ja julkisuutta on nyt tullut, kaksi vuotta toimineen Mike’s Dinerin alku ei ollut helppo.
”Aluksi jouduin maksamaan rahaa siitä, että sain tehdä paljon töitä. Sitten kun näitä positiivisia juttuja ja voittoja tuli lehtiin, jonoa oli aamupäivästä iltaan – meinasi itku tulla kun tajusi, että täähän toimii. Kun uskoo siihen, mitä tekee, niin asiakkaat löytävät kyllä.”, Mikko kertoo.
Sinebrychoffin myyntiedustajat ovat aktiivisesti yhteistyössä ravintoloiden kanssa ja katsovat, että juomamyynnin mahdollisuudet on hyödynnetty.
”Jokaisen ravintolan kanssa löytyy omannäköinen ratkaisu siihen, miten asiakkaita voidaan palvella paremmin ja saadaan ruoka oikean juoman kanssa maistumaan entistä paremmalta. Suomalainen ravintola-asiakas pitää siitä, kun suositellaan tai tarjolla on juoma+ruoka-comboja”, Sinebrychoffin myyntiedustaja Frodo Rossander kertoo.
Coca-Cola Classic ja Coca-Cola Zero Sugar ovat täydellisiä pareja monille erilaisille ruuille. Lasipullon lisäksi Cokiksen juomia on luonnollisesti saatavilla erikokoisissa tölkeissä ja pulloissa sekä hanatuotteena.
Alkuvuoden Coca-Colan suurkampanja näkyy niin ravintoloissa, kaupoissa, sosiaalisessa mediassa kuin perinteisissä medioissakin. Kampanja tarjoaa kuluttajille ideoita ja inspiraatiota hyviin ruokahetkiin ja ravintoloille mahdollisuuden kannattavaan lisämyyntiin. Ammenna sinäkin ravintolaasi ideoita Coca-Colan ruokaohjelmasta. Kysy myyntiedustajiltamme vinkkejä, miten aterian arvoa voi kasvattaa.