1664 Blanc – suosio Suomessa jatkaa kasvuaan
22.08.2023 | Teksti: Timo Mikkola
Kesän suosikkioluita niin päivittäistavarakaupassa kuin ravintoloissakin on ranskalainen 1664 Blanc -vehnäolut, jonka myynnin kasvu on ollut valtaisaa, +50 % viime vuoteen verrattuna.
Makunsa puolesta 1664 Blanc on helppo, erottuva ja maukas. Se puhuttelee oluenystäviä laajasti ja maistuu jopa sellaisille, jotka eivät usein juo olutta. Sen näkyvyyttä kaupassa ja ravintoloissa on rakennettu pitkäjännitteisesti jo vuosia yhdessä asiakkaidemme kanssa.
”1664 Blanc on tällä hetkellä monessa kaupassa koko juomaosaston suurimpia tuotteitamme. Hyvän maun lisäksi Blancin pullon sininen väri erottuu, sitä osataan etsiä ja se osataan laittaa esille. Brändin tavoitteet kehittyvät yhä valtavasti, ja 1664 Blancin laatumielikuva on todella korkealla tasolla. Blancia pidetään laadukkaana brändinä ja hyvänä oluena, joka sopii moneen tilanteeseen”, kertoo Sinebrychoffin tuontioluiden tuotepäällikkö Tuukka Määttä.
Kevään ja kesän aikana näkynyt ja kuulunut monikanavainen mainonta on ollut myös tehokasta ja niiden ansiosta Blancin tunnettuus ja laatumielikuva ovat vielä nousseet.
1664 Blanc -oluesta on saatavilla myös alkoholiton (0.0 %) versio, joka on myös maistunut suomalaisille hyvin.