Joulusesonkiin valmistautuminen on pian käynnissä – arkipyhiä tavallista enemmän
28.10.2024 | Teksti: Timo Mikkola
Kuluvan vuoden kalenterissa on paljon arkipyhiä, jouluviikolla jopa kolme. Tämä vaikuttaa myös kuluttajien käyttäytymiseen. Se kannattaa huomioida vuodenvaihteen myyntiä ja valikoimaa suunnitellessa, eli kannattaa olla mahdollisimman etupainotteinen valikoimaa suunnitellessa.
Kuluttajilla on arkipyhien nyt enemmän vapaapäiviä, mikä nostanee kulutusta. Joulu on juhannuksen jälkeen toiseksi suurin sesonki, ja kuluttajat tekevät hankintoja hyvin monipuolisesti, joulupöydän herkuista lahjoihin.
Joulun aikaan panimojuomia nautitaan hyvin erilaisissa tilanteissa pikkujoulujuhlista juhlaviin joulukattauksiin. Alkoholittomien oluiden ja virvoitusjuomien – kuten Coca-Cola – menekki perinteisesti kasvaa. Sesongin erikoisuuksien, kuten KOFF Jouluoluen ja Karhu Jouluoluen, menekki on luonnollisesti suurimmillaan.
Tänä vuonna jouluviikolla on kolme arkipyhää joulun osuessa keskelle viikkoa. Vastaavasti vuodenvaihde on keskellä viikkoa.
Hyvällä ennakoinnilla ja laajalla juomavalikoimalla varmistamme joulunajan sujuvuuden ja ruuhkattomuuden niin jakelukeskuksessamme, tien päällä kuin teidän toimipisteissännekin.
Kiitos yhteistyöstänne ja hyvää joulusesonkiin valmistautumista!