Huuhkajat ja KOFF suuren äärellä

24.02.2020 | Teksti:

Huuhkajien avauskokoonpano Suomi - Bosnia-Hertsegovinaa vastaan EM-karsinnassa Tampereella 8.6.2019. Photo: Jussi Eskola

Avauskokoonpano. Suomi - Bosnia-Hertsegovina. EM-karsinta. Tampere 8.6.2019. Photo: Jussi Eskola

”Tämä on historiallinen hetki Suomessa. Nyt ollaan jonkun suuren äärellä”, hehkuttaa KOFF-oluen tuotepäällikkö Niklas Rinne Sinebrychoffilta. Yhtiö on juuri solminut Suomen jalkapallomaajoukkueen eli Huuhkajien kanssa yhteistyösopimuksen vuodelle 2020. Suurta ei ole vain se, että Suomen miesten joukkue pelaa EM-kisojen lopputurnauksessa tänä vuonna. Suurta on myös se määrätietoinen työ, jolla tähän on päästy, ja se päättäväisyys, jolla nyt luodaan perustaa koko suomalaisen jalkapalloilun ja jalkapallokulttuurin tulevaisuudelle.

Sinebrychoffilla on kokemusta suurten suomalaisia yhdistävien tapahtumien yhteistyökumppanina, mutta silti tilanne on nyt herkullisempi kuin ehkä koskaan. KOFF on Suomen suurin, koko kansakuntaa yhdistävä olutbrändi ja vuonna 2020 Huuhkajat taas on mitä todennäköisimmin suurin kansakuntaa yhdistävä kokemus.

Suomen Palloliitolle yhteistyö Sinebrychoffin kanssa kanssa osuu hyvään saumaan.  ”Me olemme valtavien mahdollisuuksien äärellä ja nyt meidän on lunastettava nuo mahdollisuudet ja valettava pohja tulevaisuudelle”, kuvailee Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis. Kotikisojen katsomot ovat olleet viimeistä paikkaa myöten täynnä, fanituotteet myyvät hyvin ja yhteistyökumppanit ovat parhaita mahdollisia. Jalkapallo Suomessa on noussut aivan uudelle tasolle.

Palloliitto pyrkii parhaansa mukaan ja pitkäjänteisesti käyttämään hyväksi valtavan kiinnostuksen jalkapalloa kohtaan. Vuosi 2020 ei saa olla poikkeus, vaan sen pitää olla tie uuteen.  ”Olemme juuri muuttaneet organisaatiomme rakenteen niin, että kaikki toiminta siirtyi saman katon alle ja siirsimme rahaa hallinnosta kentälle”, kertoo Varis. ”EM-kisapaikka tuli siksi parhaalla mahdollisella hetkellä.”

Sinebrychoffin ja Huuhkajien yhteistyö näkyy kuluttajille ennen kaikkea KOFF-oluen ja -lonkeron kisadesignina, joka on silmiintarttuva irtiotto tutusta KOFF-ilmeestä. Sinebrychoffin markkinointi aikoo nostaa kisakuumetta kevään ja kesän aikana erilaisilla toimenpiteillä, jotka näkyvät niin ravintoloissa kuin vähittäismyymälöissäkin. Huippunsa ponnistelut saavuttavat 12.6.–12.7.2020, kun EM-lopputurnausta pelataan. Silloin niin ravintola- kuin kotikatsomoissakin eletään taatusti suurella tunteella mukana Huuhkajien tilanteissa, iloissa ja väreissä.