House of Beer tuo kansainväliset huippuoluet suomalaisten saataville
16.04.2014 | Teksti: Jenny Belitz-Henriksson
House of Beer -konsepti perustettiin vuonna 2005 tanskalaisten kollegojen innoittamana.
Sinebrychoffin portfoliossa oli toki ollut Kilkennyn ja Guinnessin kaltaisia kansainvälisiä brändejä, mutta House of Beer -konsepti takasi sen, että edustettavaksi saadaan lisää ulkomaisia laatumerkkejä.
”House of Beeriä perustettaessa oli merkkejä siitä, että kotimaiset olutmarkkinat ovat kehittymässä ja kiinnostus olueen on kasvamassa. On ollut upeaa saada tuoda kansainvälisiä hienoja oluita mahdollisimman laajaan jakeluun Suomessa”, markkinointipäällikkö Johan Jakobsson Sinebrychoffilta kertoo.
House of Beerin alla on parikymmentä eri oluttyyppiä ja alkuperämaata edustavaa olutnimikettä. Sinebrychoff on tehnyt tiivistä yhteistyötä asiakkaidensa kanssa, ja asiakkaille on vaivatonta, kun tuotevalikoima on laaja.
House of Beer muokkautuu tarjonnan mukaan. Uusien merkkien lisäksi tuttujen brändien alle nousee erilaisia variantteja ja pakkaustyyppejä.
Siten kuluttajia palvellaan entistä monipuolisemmin.
Yksi viimeisimpiä uutuusmerkkejä on belgialainen luostarityylinen Grimbergen, jota löytyy niin suodattamattomana vehnäoluena, vaaleana ale-oluena kuin tummana ale-oluenakin.
”Suomalaiset ovat oppineet juomaan niin ulkomaisia kuin kotimaisiakin erikoisoluita. Myös oluen ja ruoan yhdistäminen kiinnostaa ihmisiä ja oluen asema ruokajuomana on vahvistunut.”
Oluen ja ruoan liitosta saa lisätietoja netistä.
”House of Beer -nettisivut ovat monipuoliset. Markkinajohtajana meidän tulee olla etunenässä kehittämässä suomalaista olutkulttuuria”, Johan Jakobsson toteaa.