Alkoholiton olut nosteessa – muista myös Kohtuullisen oluen päivä
28.08.2017 | Teksti: Timo Mikkola
Alkoholittoman oluen suosio on kasvussa. Muista tuoda alkoholiton olut valikoimassa hyvin esille – ja erityisesti kansainvälisenä Kohtuullisen oluen päivänä perjantaina 15.9.!
Kuluttajien lisääntynyt kiinnostus terveyteen, hyvinvointiin ja kohtuulliseen kulutukseen näkyy vahvasti alkoholittomien oluiden suosion tasaisena kasvuna.* Alkoholitonta olutta nautitaan ruoan kanssa, sosiaalisissa tilanteissa ja yhä enemmän myös palautusjuomana. Erityisesti nuoret laatutietoiset aikuiset käyttävät alkoholitonta olutvaihtoehtoa.**
Suomen suosituin alkoholiton olut, Nikolai, on nyt KOFF Crisp. Tuoteperheessä on yhä kolme tuttua makua, lager, tumma lager ja vehnä.
”Alkoholitonta olutta käytetään jo monissa tilanteissa, mutta uskomme, että tämä on vasta alkua. Tuomme syksyn aikana KOFF Crispiä vahvasti esiin niin myymälöissä kuin ravintoloissamme. Alkoholiton olut on erinomainen juoma esimerkiksi lounaan yhteydessä. Maistatamme Crisp Lageria syksyn aikana peräti 300 000 tölkin voimin ”, kertoo Sinebrychoffin KOFF-tuotepäällikkö Pilvi Varjonen.
Kohtuullisen oluen päivä eli Global Beer Responsibility Day, järjestetään jo kolmannen kerran. Mukana on isoja panimoita, kuten myös Carlsberg-konserni. Tavoitteena on tuoda esiin oluen kohtuukäyttöä ja sen etuja. Alkoholiton olut sopii kyseiseen päivään erinomaisesti, vaikka toki kaikkia oluita voi nauttia kohtuudella.
Markkinajohtajan muuttaminen uuteen tuotemerkkiin ja pakkaukseen tehdään hallitusti. Syksyn monipakkauksissa ja lagertölkissä näkyy yhtä aikaa sekä Nikolai- että uusi KOFF Crisp -brändäys. Kyse on siirtymävaiheen pakkauksesta, joiden avulla kuluttajat löytävät uudistuneen oluen muutoksen jälkeen.
Lue lisää Crispeistä ja Kohtuullisen oluen päivästä:
https://sinebrychoff.fi/newsroom/koff-crisp/
https://carlsberggroup.com/sustainability/sustainability-in-action/global-beer-responsibility-day/
* Canadean Beer Market Insights 2016
** Stigma Research 2017