Fanta on ikinuori!
17.10.2014 | Teksti: Jenny Belitz-Henriksson
Suomessa 1966 lanseerattu Fanta elää samalla positiivisella sykkeellä kuin nykynuoret. Ei ole ihme, että Fanta on appelsiinivirvoitusjuomissa suomalaisteinien ykkösmerkki.
Luontaisesti hauska
Hauska ote elämään näkyy kaikessa Fantaan liittyvässä, ja erityisesti digitaaliset aktivoinnit puhuttelevat nuoria.
”Vanhemmille tärkeämpi on itse tuote ja se, että Fantan aromit ovat luontaisia eikä juoma sisällä lisättyjä säilöntäaineita tai keinotekoisia väriaineita”, Fantasta vastaava Vilma Karvonen Suomen Coca-Colalta kertoo.
Fantan missiona on tehdä elämästä entistä hauskempaa. Syyskuussa Fanta esitteli uuden 0,25 litran slim-tölkin, mikä näkyy juomahyllyissä hauskana vaihteluna.
”Uusi kapeampi pakkaus on mieluinen erityisesti nuorille, koska se on helppo nauttia kerta-annoksena. Myös isompia pakkauksia pienempi hinta on vauhdittanut slim-tölkin suosiota, ja tölkit liikkuvat hyvin kaupoista. Uutuudelle on ollut selkeä tilaus.”
#Fantaselfie löysi yleisönsä
Tämän päivän teinien elämä on hyvin erilaista kuin vaikka 10 tai 20 vuotta sitten. Heitä ei tavoita enää perinteisten medioiden kautta. Fanta liikkuu ketterästi siellä missä nuoretkin ovat, eli sosiaalisessa mediassa. Hyvä esimerkki Fantan aktivointien vetovoimasta on syksyn #Fantaselfie-kampanja.
”Erityisesti nuoret löysivät selfie-viestimme nopeasti. Jo ennen kuin kilpailusta kerrottiin missään mediassa, löytyi Instagramista yli tuhat #fantaselfie-omakuvaa. Kuvissa nuoret hassuttelevat slim-tölkkeihin painettujen hipsterisilmälaseja, viiksiä tai huulia esittävien vinjettien avulla.”
Kun #Fantaselfie-kampanjassa mukana oleva Miisa teki mmiisas-tilillään oman #Fantaselfie-päivityksensä, keräsi tämä viiksiselfie parissa päivässä yli 20 000 tykkäystä ja 140 kommenttia. Instagramissa on voimaa, ja siksi myös Fanta on siellä.
Ja Fantan omat verkkosivut ovat vain klikkauksen päässä!