1664 on yksi Suomen suosituimmista erikoisolutbrändeistä
18.03.2024 | Teksti: Timo Mikkola
Vehnäolut on lagerin ja IPA-oluiden ohella tämän hetken suosituin oluttyyli ja sen suosiota siivittää Suomen suosituin vehnäolut 1664 Blanc. Ranskalaisen 1664-brändin uutuudet tukevat laadukasta oluttuoteperhettä. Ranskalaisen 1664-brändin uutuudet niin uusissa oluttyyleissä kuin pakkauksissakin tukevat laadukkaan oluttuoteperheen kasvua. Kuluttajien huomio kiinnittyy tyylikkäiden pakkausten näyttävillä esillepanoilla.
1664 Blanc on tällä hetkellä markkinoiden menestyvin vehnäolutbrändi niin arvossa kuin litroissa mitattunakin. Kevään uutuudet 1664 Rosé ja 1664 Lager laajentavat entisestään kovassa nosteessa olevan brändin vetovoimaa.
”1664 on moderni brändi, se on helposti lähestyttävä, ja sen raikkaat maut vetoavat läpi Suomen eri ikäisiin oluen kuluttajiin, myös sellaisiin, jotka eivät tyypillisesti nauti olutta. Varsinkin kun raikkaat, helposti nautittavat maut trendaavat muutenkin. 1664 on Suomen myydyimpien erikoisoluiden joukossa”, kertoo 1664-brändistä Sinebrychoffilla vastaava tuotepäällikkö Marisa Kursula.
Erityisesti Blancin kasvu on ollut pitkäaikaista ja 2023 Blancin myynti kasvoi päivittäistavarakaupassa jopa 65 %. Useamman vuoden markkinoilla olleelle tuotteelle kasvu on siis jopa huikeaa.
”1664 on koko Suomen ilmiö, sillä vahva kasvutrendi näkyy koko maassa etelästä pohjoiseen. 1664 vetoaa erityisesti nuoriin aikuisiin ja oluen edelläkävijäkuluttajiin. Myymälöissä olemme huomanneet, että kylmäsaatavuus, lisäsijoittelupaikat ja brändielementit toimivat myynnillisesti erityisen hyvin 1664:llä. Brändi herättää kaupassa mielenkiinnon, kun sitä huomataan olevan tarjolla”, sanoo Sinebrychoffin Category & Growth Channel Manager Anna Pinomaa-Danzé.
Raikas vehnäolut 1664 Rosé 4,5% laajentaa suosittua oluttuoteperhettä
1664 on saanut Suomessa valikoimaansa maaliskuussa uuden rosévehnäoluen, 1664 Rosé -oluen.
Ripauksella persikkaa ja vadelmaa maustettu 1664 Rosé 4,5% on raikas ja hedelmäinen vehnäolut. Täydellinen valinta aurinkoisiin kesäpäiviin!
”Suomessa roséoluet eivät ole olleet kovin yleisiä, mutta niiden suosio kasvaa Euroopassa. Rosé tuo hieman viinimäistä vivahdetta vehnäolueen”, Marisa Kursula kertoo.
1664 Rosé 4,5 % on saatavilla 33 cl kierrätyslasipullossa ja kaupan ulkopuolella lisäksi kevään ja kesän ajan ravintoloiden kausihanavalikoimassa.
1664 Blanc monipakkaukseen
1664 Blanc 5% on nyt saatavilla ensimmäistä kertaa tölkkimonipakkauksessa. Uusi 6 x 33 cl tölkin pakkauskoko on kuluttajalle kätevä. 1664 kasvaa ja monipuolistuu erilaisin pakkausratkaisuin, kuten reilut puoli vuotta tarjolla olleella Blancin puolen litran tölkki on osoittanut. Myös uniikin ja erottuvan sinisen profiilipullon rooli on yhä tärkeä.
1664 Lager kasvattaa laadukasta valikoimaa
Maineikas 1664 Lager on saapunut Suomeen nyt myös kauniissa 33 cl kierrätyslasipullossa. Tätä Kronenbourg-panimon ranskalaista lagerolutta on viime vuosina ollut Suomessa saatavilla vain ravintolan hanavalikoimassa.
1664 Lager 5% on miellyttävän maltainen ja hennon hedelmäinen ranskalainen lagerolut, jonka juuret ulottuvat nimensä mukaisesti vuoteen 1664 saakka. Raikasta makua täydentää aromaattinen ja kukkainen aromi. Kokeile kana- ja kasvisruokien palan painikkeena!
Suomen 1664-uutuudet on valmistettu Tanskassa.
*Lähde: Sinebrychoff Brand Health Tracker Ipsos YTD Q3 2019-2023 Suomi