Jippalot käynnistää pikkujoulut Restelin ravintoloissa.
22.10.2014 | Teksti: Jenny Belitz-Henriksson
Kesäkausi ja suomalaisten suosimat juhlapyhät ovat panimoille ja ravintoloille myynnillisesti merkittäviä. Vuodesta toiseen ylitse muiden on kuitenkin pikkujoulukausi.
”Pikkujoulukausi on tärkeä, ja teemme tiivistä yhteistyötä asiakasravintoloidemme kanssa. Pyrimme auttamaan ravintoloita saamaan asiakkaita tapahtumiin”, Sinebrychoffin kanavajohtaja Juha Helminen kertoo.
Sinebrychoff järjestää asiakkailleen erilaisia promootioita. Joulukauden suosikkituotteet, kuten Jouluolut ja Golden Capin talviomena, ovat ravintoloissa näkyvästi esillä, mutta mallia voitaisiin ottaa myös Tanskasta.
”Tanskassa Tuborg-jouluoluen lanseeraaminen ja pikkujoulukauden aloittaminen on maanlaajuinen tapahtuma. Tuborgin rekkasaattue lähtee panimolta marraskuun ensimmäisenä perjantaina. Henkilökunta jakaa tuotteet ravintoloihin sekä ravintoloiden asiakkaille show-mielessä”, Juha Helminen kertoo.
J-day inspiroi Jippaloihin
Ihmiset ovat kokoontuneet juhlimaan ravintoloihin J-dayksi kutsuttuna päivänä, jolloin Tuborgin jouluolut lanseerataan kello 20.59. Suomessa ajatusta pikkujoulukauden avaamisesta on viritellyt Restel. Se on yksi Sinebrychoffin valtakunnallisista ketjuasiakkaista. Tänä vuonna Jippalot toteutetaan noin sadassa Restelin ravintolassa.
”Jippalot järjestetään tänä vuonna toista kertaa. Olisi hienoa saada koko ravintola-ala mukaan avaamaan pikkujoulut virallisesti isolla, yhteisellä tapahtumalla”, Sinebrychoffin ketjumyyntipäällikkö Juha Aaltonen kertoo.
”Ravintoloiden kannattaa tarjota asiakkailleen erilaisia elämyksiä. Nimekkäät esiintyjät vetävät aina asiakkaita paikalle”, Juha Helminen vinkkaa.
Pikkujoulut tuovat valoa pitkän talven keskelle.
”Vaikka taloudessa on haasteita, pikkujouluista kannattaa ottaa kaikki irti. Pieni juhla luo toivoa ja tuo iloa ihmisille”, Helminen toteaa.